nr2

Man är inte alls lika förbredande med nr2.
Med Thuva i magen hade jag bädda spjälsängen 89 gånger och tvättat bebiskläderna 73 gånger vid det här laget.
Denna gång har vi inte ens köpt vagn. Jag vet helt ärligt inte om jag kommer använda det. Isåfall till sommaren men då kan vi ju köpa en mindre sittvagn? 
(Med thuva köpte svärmor vagn åt mig i v21😅)
 
Vi haŕ inte ställt ordning nåt skötbord fast vi har ett. 
(Guuud vad poade med det innan Thuva kom )
 
Jag har köpt 2 bodysar och 2 byxor 1 pyjamas nytt till bebis. 😅 resten begagnat. Dels för att jag inte vet vad det är för kön så de är inte lika kul att köpa, men oxå för att dem växer så fort så jag hinner köpa när h*n är här :)
 
Vi har inte köpt hem nå flaskor eller ersättning, men det kan vi ju i värsta fall göra när vi kommer hem. Jag vill ju ammanom det går! Så en ny bröstpump måste nog också införskaffas. Men det är ju inte de billigaste så vi köperndet om de funkar :)
 
Något jag fick av Dennis i julklapp sombjag sagt ända sen jag fick Thuva att jag ska ha när nästa barn kommer är en fåtölj!! Och det har jag ju fått :) kommer bo i den när jag ska amma :)
 
BB väskan är iallafall packad ett TIPS
Är att packa en BB väska och en förlossningsväska.
I förlossningsväskan har jag
Mina papper (ska föda i annat län) kamera,laddare,bebis första kläder, gosefilt, ett ombyte till mig, badkläder. Lypsyl.
 
I BB väskan
Mjukt toapapper, ombyten till mig och bebis även någon tröja till Dennis.
Deo,schampo,lotion,amningsgrejer, nappar.
 
Har säkert glömt nåt, är man förstföderska och planerae att stanna nåt dygn rekommenderar jag saker att roa sig med. Dator,kortlek osv.
 
Jag har faktiskt inga trosor eller bindor med mig för det enda som funkar första dygnen är deras megabindor och nättrosor 😅 
 
De va nog allt för nu måste jag rulla iväg till toan :)

Kommentarer
Postat av: Josephine Ludvigsson

Känner igen mig så mycket i det du skriver om att få andra barnet, hade inte fixat med nå skötbord eller så heller innan. BB väskan packade jag 3 dagar innan hon kom och då valde hon att komma 6 dagar tidigare ;) haha. Allt i sista sekund! Åh jag fick med mig några nättrosor och bindor hem så jag hade hemma för jag tyckte dom var så skön och lämplig ;)
Men det är skönt att man är mer avslappnad med andra barnet, jag tycker att allt gick så mycket bättre med andra barnet när man typ vet vad som kommer/kan hända :)
Önskar dig stort lycka till när bebisen vill komma ut! <3
Kramar

Svar: Åhh tack så mycke!:)Ja jag tycker oxå allt känns sååå mycket lugnare!
Och det är så skönt att man på sätt och vis vet vad vad som kommer hända :) känns som allt kommer gå så mycket bättre denna gång =)
carolina fahlström

2016-01-03 @ 09:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0