Övning ger färdighet

 
Oftast får man bråka i Thuva maten, det ska skrikas och grinas... Typ pastagratäng med skinka och ost som går i och ibland gröt. Men när hon får äta själv då kan hon minsann stoppa i sig..
 
Idag har vi övat och övat! Klappat händerna, "vart är magen" vart är näsan, vart är bollen, vart mamma osv..
Hon kan ju de redan men man måste ju hålla igång för att det ska sitta!;)
Även övat på att gå min lilla fegiiis<3
Har varit en riktigt mysdag, nu ska jag gå ner och göra klart maten till pappa D kommer hem, sen ska vi på byn och hämta min glasögon och två förstoringar på Thuva.
Sen åker jag och thuva hem hit med min mamma för dennis ska iväg å fiska!=)

Kommentarer
Postat av: Sara

Precis så var Oscar också :) åt hur dåligt som helst jättelänge, och blev skitsur å grinig. Bara vägrade äta helt enkelt. Men om han fick försöka äta själv så gick i stort sett ALLT i! :) Jätteskönt! Jag blir typ galen av allt kladdande men om dom ÄTER så är det självklart huvudsaken! :) Självklart kan det vara krångel med mat nu också men inte ALLS som förut :)
Ger ni Thuva köpt barngröt (typ semper eller nestlé) eller får hon havregrynsgröt? :)

Svar: åh skönt att höra att det inte bara är hon!! :) vi ger henne lite olika oftars semper eftersom det går snabbast!;) eller youghurt :P
carolina fahlström

2014-05-20 @ 07:40:39
URL: http://foffen.blogg.se
Postat av: Sara

Alla barn går nog igenom såna "faser" förr eller senare, eller flera gånger tror jag :)
Ah, okej! :) Tänkte annars att ni kanske kunde prova byta så kanske iaf gröten skulle funka lättare, men då varierade ni ju redan :)

2014-05-20 @ 21:06:50
URL: http://foffen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0