Fake Beauty

Tänkte skriva min lilla åsikt om en del saker =)

Vi börjar med naglar.
Jag tycker verkligen inte att det är fint med naglar som inte är ens egna, det syns så himla väl och så tycker jag att det är äckligt. Jag har försökt spart mina naglar nån gång men jag gillar dem verkligen bäst korta. Det är fint med nagellack och coola mönster osv, men jag har så svårt för "fejkade" (kommer inte på vad det heter haha?)
dessutom så verkar det förstöra nageln ganska rejält. Tycker man kan lägga pengar på att göra sina egna naglar fina istället! Det är fint med korta naglar också fila dem lite och lägg på ett lack mycket finare och kan tänka mig att det måste vara så mycket skönare ala naturell. Mår faktiskt illa när folk lägger upp bilder på sina naglar, fräscha som ofräscha kanske för att jag inte gillar varken fötter eller händer speciellt mycket.. MEN det är min åsikt!
 
Fult.
 
Löshår.
Det är någonting jag själv använt, och varenda gång jag satt i det har jag ångrat mig. Förutom första gången då jag inte visste att det skulle slita så fruktansvärt på håret. Den som säger att det inte sliter ljuger för sig själv. Det finns inget löshår som inte sliter. Mitt hår gick av på flera ställen och blev så mycket tunnare för varje gång jag satt i. Har haft kanske 4 gånger. Ska jag någonsin göra mig "extra" fin t.ex bröllop (HAHA som att de nu skulle hända men ni förstår vad jag menar) Då skulle jag använda clips isåfall just för den dagen. Jag kämpar verkligen med att få tillbaka mitt hår och få till en längd på det. (Mer om det i ett annat inlägg)
Jag kommer aldrig rekommendera någon till löshår. Ta hand om ditt egna hår istället. Om du tar hand omdet, klipper det regelbunder, tvättar 2-3 gånger i veckan, sover med fläta, undviker färgning och använder skyddande produkter mot t.ex avgaser och det som finns i luften kan det vara bra att ha produkter i håret som skyddar. Om man använder dessa små knep så lovar jag att du komemr att märka skillnad.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0