Gravidfrågor

Hur gamla är ni, du och din kille?
Jag är 93:a så blir 20 iår och Dennis är 92:a och blir 21 =)

Hur fick du beskedet att du var gravid?

Ehh.. Kände det på mig bara så när jag inte hade fått mens den 23 tog jag gravtest den 26 hemma hos en kompis jag och dennis var där och det visade positiv på typ 2sec.

Vilken vecka var du i då
?
4/5?

Hur reagerade du när gravtestet var positivt?
Typ Skakade och va tyst haha

Hur berättade du för din pojkvän att du var gravid?
Visade stickan haha

Hur lång tid tog det för dig att bli gravid?


Typ, 2år..

Var du orolig för missfall?

Ja det var jag! Ända fram tills vecka 19 när bm sa att lill*n var helt perfekt<3

Vem i er närhet fick veta nyheten först?

Oj, det vet jag inte. Fanny tror jag!

Hur gick ni ut med det officiellt?


Berättade det för våra föräldrar och några kompisar, sen fb! Haha

Hur reagerade din familj och dina vänner när du berättade att du var gravid?
Alla har verkligen blivit superglada och är positiva. Jag var verkligen rädd innan för hur folk skulle ta det.

Känner du dig redo att bli mamma?

Jaa, jag har gjort allting redan som man gör i ungdomen. Så ingenting som jag kommer sakna, och ser framemot tiden som mamma.

Hur känns det att ha en bebis i magen?
Till en början var det lite panikkänsla, som att man hade en alien i magen och man kunde inte urskilja eller tro att det verkligen var sparkar. Men nu när man kan se det utanför magen så är det helt underbart! Längtar ofta till kvällen då jag kan lägga mig ner och slappna av det är även då lill*n är som aktivast supermysigt är det verkligen=)

Hur mycket har du gått upp i vikt under graviditeten?
kilo än så länge..

Cravings?

Inte så mycket, har varit lite olika, chili cheese, havregryn och mjölk, äpplen, pucko, :)

Gravidkrämpor?

Ichias!! 

Har ni planerat några namn?

Ja 

Hade ni lätt för att komma överens om namnen?


Vi har inte bestämt oss för ETT, utan "jag" har 3 tjejnamn och 2-3 killnamn jag gillar, och ett utav vardera gillar Dennis också haha ;) Men han är inte så bra på att komma på namn själv så han säger oftast bara om de är bu eller bä.

Vad tror ni att det blir, en flicka eller en pojke?


Ingen aning, om man ska gå efter den kinesiska gravidkalendern så ska det bli en pojke. I början trodde jag att det var en pojke stenhårt trodde jag verkligen på det kunde inte ens tänka mig en flicka. Men efter ultraljudet är det helt tvärtom nu tror jag det är en flicka, Dennis har sagt flicka från början=) Det är kul att höra vad folk tror, hihi. Får se vad det blir för nå, för oss spelar det absolut ingen roll, men en känsla har man ju alltid även om den varierar <3

Hur länge ska du vara mammaledig?

Jag vet inte. Får ta det som det kommer.

Ska ni dela på föräldraledigheten?


Eftersom Dennis är ensam på sitt jobb, så behövs han nog där. Så nej!

När är bebisen beräknad att komma?

24 juli 2013 Men du får gärna kika ut liiiite tidigare om du vill!=) Men absolut inte en dag senare! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0