Min Kropp

Innan förlossningen, eller innan jag ens hade tanke på graviditet har min stora skräck varit min kropp.
Jag har inte vela skaffat barn pga. Rädslan över hur jag skulle se ut efteråt. Och den har jag haft ända tills jag kläckte ur min bebis.
 
Så efter förlossningen, redan efter 2 dar kände jag mig "nöjd", alltså jag hade kunnat stannat där och inte mått dåligt över hur jag ser ut. 
2 dar efter
 
Jag är stolt över min kropp, jag har burit på ett barn i 9 månader. Världens finaste dessutom. 
Jag kan inte förvänta mig att jag ska se ut som innan verkligen inte.
Men jag är så nöjd med min kropp som den är nu. Visst jag har hormonrubbningar och mår skit ibland och kan gråta inför Dennis att jag är rädd att han inte ska va "nöjd" med mig. Fast jag VET innerst inne att han älskar mig precis som jag är, precis som jag älskar honom. Alla tvivlar på sig själv ibland och alla har bra dagar med sig själv och alla har dåliga, oavsett om man varit gravid eller inte.
 
Jag har såklart en liten degig mage fortfarande och jag kommer absolut försöka få tillbaks lite muskler i mage och ben och rumpa. Men det får bli senare. Jag är inte helt återställd ännu heller så just nu tänker jag bara njuta av att vara mamma. Jag tänker inte börja banta eller sluta äta det som jag tycker är gott. Det är inte jag. 
 
Jag tänker va nöjd över hur jag ser ut och samtidigt kunna leva precis som jag vill.
Jag fick aldrig några bristningar på höfter, rumpa, eller mage. Jag fick däremot bristningar på insida lår efter jag fött, pga vätskan att jag gick ner för fort. Och sen har jag några på tissarna men dem stör mig inte alls.
Min navel har åkt in tillbaks och hormonranden är kvar. 
 
Man ska inte haka upp sig så mycket på siffror men jag har nu en vecka efter förlossning, gått ner 12kg. Jag vet inte om det är mycket eller lite, men jag har 5kg kvar till min startvikt, och jag känner faktiskt inte att jag behöver väga 55kg igen, runt 57-58 är mitt mål iallafall och de vet jag att jag kommer nå.
 
4 dagar efter förlossning
 
Kroppen är fantastisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0