Trött på att vara gravid

Här kommer ännu ett klaaago inlägg, men ååh va trött jag är på att vara gravid.
Självklart så älskar jag det samtidigt att se min lilla mage varje dag och känna hur nåt litet rör sig där inne som vi två skapat tillsammans. Men nu vill jag bara att det ska vara över.. Samtidigt som jag är stressad över att hinna med allt..
Men jag är trött på att gå runt och vara fet och ful. Att se alla andra tjejer och skämmas hur man själv ser ut.
Jag längtar efter saker som jag inte kan göra nu..
 
 
Jag kan knappt sitta i badkaret och raka mig längre det har jag ALLTID gjort varenda gång jag duschar men nu n'är jag ska ställa mig upp så känns det som både ryggen och benen ska gå av.. plus att magen är i vägen.
 
jag får flottigt hår 2 sekunder efter jag tvättat det och det går inte att göra nån frisyr man ser bra ut i.. Så ja en toffs på skallen är min bästa vän..
 
Du blir svullen på ställen du inte visste hade..
 
Du börjar böla för saker du vanliga fall  skulle ryckt på axlarna åt.
 
Varenda bh man äger så ser det ut som man har push up upp till hakan för alla har gått och blivit för små. Ingen sitter skönt längre.
 
Jag saknar att kunna sova på mage, det gjorde jag JÄMT innan!
 
Jag vill kunna vara med me, ansiktet på kort men jag känner mig så himla ful, finnig, pluffsig så jag skippar det helst..
 
Detta är nog bara en bråkdel av vad som är jobbigt med att vara gravid. Det är inte speciellt kul längre. Det tar tid och vända sig från sida till sida i sängen. Du kan inte andas för det känns som att magen sitter uppe mot strupen och trycker, jag kan inte ens ta på mig skorna utan att behöva sätta mig ner och ändå bli andfådd...
 
Jag är torr, torr och åter torr jag smörjer men är lika torr ändå. Finnarna ploppar upp titt som tätt överallt sen är dom borta nån dag igen. Allt aktivt jag gör, gör att jag får fruktansvärt ont i ryggen och jag gråter nästan ibland om kvällarna för det gör så ont.
 
Allt detta tar energi, man blir trött och less. Men endå så är detta de bästa som nånsin kommer hända mig. Att vara gravid är INTE en dans på rosor. Jag får endå vara glad för att det inte är värre! 
Nu tycker jag att tiden kan gå liiite snabbare men bara lite så jag och din pappa hinner fixa klart allt innan du vill titta ut. Och sen vill jag att du stannar där inne tills du själv känner dig redo så du kommer ut som en frisk och kry liten bebbe <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0