Mat.. Mat.. och åter Mat

Alla säger "passa på att äta och NJUT nu när du är gravid" "stoppa i dig va du vill och passa på!" OSV
vet inte hur många gånger jag hört det?
 
Aså JA, jag har gått upp en hel del i vikt, men inprincip äter jag nästan bara Frukost och Middag
Sen nu på kvällarna har jag börjat tagit en frukt till min tablett för att kroppen ska ta upp det bättre.
Eftersom BM sa att jag skulle göra det för jag har så himla dåligt järnvärde.
 
och JA jag vet att jag borde äta lunch oxå. Men aså jag blir inte hungrig.
På morgon är jag dööööhungrig så frukost är det som verkligen är Prio! Skulle aldrig klara mig utan det.
Sen blir jag inte hungrig försen vid 4, och då äter vi middag, då äter jag oftast så jag blir spymätt istället och inte får i mig nåt försen nästa dag.
 
Och Godis, jag köpte ju en skitstor påse med godis vid påsk, men över hälften käkade andra och en del fick jag slänga. Känner inget sug, räcker med om jag tar två stycken sen är det bra.
 
Chips å sånt lockar inte heller. Det enda jag kommer ihåg jag ätit senaste veckorna är Popcorn en gång till en film, och så har jag bakat ganska mycket så det är väl om jag gjort en kladdkaka så har jag tagit en bit för att smaka.
 
Men nästan aldrig mer än så.
 
Så nääää, jag tycker inte jag äter för mycket, eller för lite, eller fel. Elr jo, det har väl kanske blivit nån pizza för mycket. Men eftersom jag inte äter mer än frukost annars så har det bara blivit så.
 
Men jag tycker inte jag kan dra ner på nånting, och jag känner inte att jag har behovet av lunch heller.
Sen om jag är i skolan då är det ju en annan sak. Då äter jag oftast inte frukost så då är lunchen som frukost!
 
 
Men ja, jag vet ej var jag ville komma med detta. Jag känner iallafall att jag inte vill bli fetare än graviditeten i sig redan gör mig. SÅ jag tänker inte passa på och "njuta" av att äta mängder och skräp. För jag njuter inte av det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0