-

Man märker verkligen att man orkar inte lika mycket när man är gravid, man blir lättare trött och måste ibland vila. Jag klev upp med Dennis i morse sen vid 10 somnade jag en timme till 11! Så skönt och jag vet att det kommer göra skillnad på hela min dag..

Suttit och funderat på "vänner". Jag som är ganska ung och ska ha barn har ju nästan bara vänner som festar och ja, jag gjorde väl samma sak förut. Trots att jag endå hade "växt" ifrån det ett tag innan jag blev gravid också. Men nu har jag valt att bli mamma, bli vuxen på riktigt, och ta ansvar över en helt annan människa. Jag känner mig verkligen redo och ser verkligen fram mot att få ta det ansvaret.

Jag har aldrig haft många vänner, men dom få jag hade känns det som att jag tappat? jag har alltid sagt att det är inte en riktig vän i så fall. Jag har redan märkt att det är många av miina vänner som inte ens hör av sig längre.

Och ja, jag kan också anstränga mig och höra av mig men det har alltid varit jag som ska göra det känns det som.. Vissa har inte ens sagt ”grattis”, jag begär absolut inget av dom, men det är nu jag har förstått vilka som är mina riktiga vänner.

Men det är inget som stör mig egentligen mer än att jag kan sakna och prata av mig med nån om allt mellan himmel och jord, men som tur är ställer dennis jämt upp endå ;).

Men jag ska bli mamma och mitt liv slutar inte här. Jag är bara 19 år och jag har hela livet på mig att göra saker, inte kommer jag att bli en annan person eller tråkig bara för att jag ska få barn, jag kommer att få ha mina ute kvällar om jag vill det sen när lill*n är större och jag är fortfarande jag ingenting kommer förändras i en vänskap för att man får barn?...

Min tok!<3
 
Jag är verkligen lycklig lottad som har världens bästa vän och kärlek, och som även är pappan till mig barn<3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0