Svartsjuka

Läser otroligt många gånger då folk skriver eller lägger ut en bild där det står att när en tjej är svartsjuk då är det som tredje världskriget och hon är så jävla jobbig, avtändande osv och när en kille är svartsjuk då är det "lite gulligt" ?
 
Aså allvarligt jag tycker det är minst lika jobbigt när en kille är svartsjuk. Varför skulle det vara GULLIGT när killar är det? och inte när tjejer är det?
 
Svartsjuka är såklart ok, och mysigt till EN gräns och då gäller det bägge hållen. Man vill ju självklart att partnern ska visa att han bryr sig att den är rädd om en.
 
Om man är tillsammans med någon så är tillit nyckeln till lycka, tycker jag iallafall.
Om man inte litar på varandra så funkar det inte.
Man är ju tillsammans för att man tycker om varandra, ÄLSKAR VARANN och ingen annan.
Vad finns det då att vara orolig över egentligen? Alla har ju sina gränser och det är viktigt att man respekteras varandras och pratar om det är saker man inte gillar eller som man tycker är jobbigt.
 
Men jag tror inte att det funkar om man går runt och är svartsjuk hela tiden, om man är tvungen att kolla varanns telefon dagligen eller smygkikar ens facebook osv. INTE OK nånstans!
 
Om jag undrar så frågar jag. Om han då sen skulle ljuga och vara otrogen  (värsta som finns!) eller nåt sånt jamen då är det ju hans förlust eller hur? Tycker inte man ska gå och hänga upp sig på saker och oroa sig i onödan.
 
Det är ju mycket roligare att vara glad över det man har. Vara rädd om det och vårda det ömt. Visa kärlek och respekt till varandra.
 
Jag har världens bästa kärlek, känner verkligen att vi har hamnat rätt och att vårat förhållande är så bra som det bara kan bli.
Jag vet att han älskar mig och jag oroar mig nääästan aldrig för jag vet att han aldrig skulle såra mig. Eller ja man vet ju aldrig, men jag tror till 99,9% att han aldrig skulle göra det. Min finaste hjärta. Tack för att du finns.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0