Saker ni kanske inte visste om mig

1.
Har ganska mycket tvångstankar.
Förut var det värre t.ex. Då måsta jag byta sängkläder 2-3 gånger i veckan annars kunde jag må dåligt över det och det kändes äckligt att ligga i sängen. Nu blir det ungefär 1 gång i veckan bara för vi bara har 1 uppsättning av sängkläder här just nu.
Om det är stökigt mår jag dåligt och blir på dåligt humör. Och om jag ligga i sängen och tänker på saker jag måste göra så måste jag göra det på en gång annars kan jag inte sova.
 
2.
Jag har bytt efternamn. Förut heta jag Carolina Engvall. (SÅ FULT). Men när mamma och peter gifte sig så var det bara jag och mormor som heta Engvall så då bytte jag till Fahlström (efter pappa då såklart). Men jag tror jag har kvar Engvall som mellannamn (?) för jag kände mig så taskig mot mamma så ville inte ta bort det helt. (HAHA).
 
3.
När jag var 5 och min lillebror 3, eller om va 6 & han 4, minns inte.  Då åkte vi på skoter till en stuga över isen på vintern. Brakka heter stället. Pappa och Loisan gick upp till stugan och tände brasa för vi skulle ju vara där över dagen.
Jag och Johan stannde på isen och lekte. Vi hade en sån där snowracer med oss och lekte att vi skulle gå till badhuset. Så skjussa jag han på snowracern och så gick vi mot isen där den såg tunnare ut. (puckade?)
Han klev av snowracern och så gick vi fram och båda två ramlade i. Minns det så himla tydligt. Bene drogs under isen och vattnet var kolsvart, kändes som skelettet stelnade och skrek vi. Minns hur Loisan kom springandes. Det var endå en bit ifrån stugan och slet upp oss.. Tycker inte om att vara på is eller vatten sen dess. Fiska är kul. Men isånnafall på land. Jag kan åka stor båt. Helst inte liten, men det händer.
 
4.
Nålrädd.
Har alltid varit det så länge jag kan minnas. Kan börja böla av att behöva ta stick i fingret.
Men jag har också kommit undan många gånger. T.ex När jag sprang in i en balkong nederdelen av en som är ovanför marken och rev upp hela pannan och flera ställen i huvudet fick åka in på sjukhuset och skulle sy, men jag bägde å bad, så jag gick bara limma och tejpa! HAHA :)
Även då ja egentligen va tvungen att ta stick i armvecket men vägrade då gick dom med på att de räckte i fingret. Haha.
Fast när jag piercat mig har jag alltid svimmat, och varit nära 2/4 gånger då jag tatuerat mig.
Tycker inte det gör ont men bara tanken på att sticka något i huden får mig att må illa.
 
5. Jag har ett ganska grovt synfel och ser skitdåligt, har haft glasögon sen jag gick i förskolan.
Ser inte saker på långt håll, Ser sämst på höger, och är ljuskänslig så får jätte lätt ont i huvudet. Jag måste ha glasögon när jag kör bil.
 
6. Jag är 3 veckor för tidigt född så egentligen skulle jag varit född 19 januari. Men jag hade bråttom ut och kom den 27 december. (:
 
7. Jag har inget HELsyskon. Men jag tycker inte man kan kalla dem halv, eller hel, eller plast. Dem är människor. Som jag växt upp med som jag har ett band med oavsett.
Jag har en lillebror som är 16. Han kom in i mitt liv när jag var 5. Alltså min första lillebror. Det är min Pappa, fd barn, dem va tillsammans tills alldeles nyss och han kommer alltid vara min bror för det<3
Sen har jag en lillesyster och en lillebror på pappas sida som är, 12 & 10, Lovisa och Marcus heter dem.
Sen har jag en lillebror och en lillesyster på mammas sida som är, 11 & 8, Alexander och Amanda heter dem.
<3

Johan

Lovisa

Alexander

Marcus
Amanda

Världens finaste syskon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0