weakness

ligger i sängen. för pigg för att somna. jag som brukar vara trött vid 7-8. Kan inte sova utan Marcus. Och absolut inte ensam. Kommer förmodligen få 1-2h sömn innan jag ska upp...
Skulle åkte med jeanette och daniel i morgon men jag skulle tydligen inte med dem så dom sket i mig så jag får åka tåg istället. Fatta man ju.

Blundar och tänker. Låter tårarna komma. Jobbigt att vara ensam, men skönt att kunna lätta på hjärtat för sig själv utan att ha någon bredvid.
Det mesta är jobbigt just nu - igen. Såklart jag inte försöker visa det, för att visa känslor är ju att vara svag? Att visa hur man mår är typ "tabu" i Sverige. Varför? jag förstår verkligen inte det? Har inte alla rätt att lätta på hjärtat om det gör att man själv mår bättre? Utan att folk ska ta det som "TYCK SYND OM MIG!!". jisses.

Jag vet att ingen förstår. det är inte det de handlar om. jag är sån här. jag vill skriva om mina känslor. Jag vill få ut mina tankar. Det lättar hjärtat, stressen, huvudet. Allt.
Så mycket som tygner ner. När man inte själv är på topp så drar det ner allting annat.
Som skolan, man isolerar sig själv mer och mer. Man blir känsligare och känsligare. Orken försvinner.
och när man behöver sina nära mest så blir allting även värre på den fronten.

Skolan går inte bra nu.
Jag VET att en del av mina närmaste inte mår bra, vilket tyngner ner mig jag vill att alla ska vara lycklig.
Jag har inte låtit mina känslor sen farfars bortgång komma. Jag har inte låtit dem tankarna beröra mig - ännu.
Min älskade finaste bästaste hund Slebba. Har fått cancer.
Jag skiter i om ni tänker "bara ett djur" men de som verkligen älskat ett djur som en människa, vet känslan.
Jag orkar inte förlora ännu en till.

Det är inte på topp här hemma, jag vet inte vad jag gör för fel. Kanske är det mitt mående som påverkar allt. hans mående. men jag hoppas innerligt att det blir bra snart. jag behöver dig.. <3


Så himla bra känns det att få  skrivit detta. Det är bara att kämpa! Jag vet att jag kan. I vissa ögon är jag säkert den svagaste. Men jag vet att jag är stark! Att jag står ut med saker som inte alla skulle göra. Jag ger aldrig upp. Hoppet är det sista som överger en och en finns det då kvar hos mig!



-
Jag vet och jag hoppas ni också vet att allting blir bra tillslut. Alla har rätt till att må bra DU har rätt att må bra.
Det är viktigt att lätta på hjärtat då och då. Skriv ner det på ett papper, öppna er inför en vän. Er mamma, er Pappa. Allting känns så mycket lättare efteråt.
Ta bort allt som får er att må dåligt. Ur med det i erat liv och in med personer/saker som får dig att må bra!
Man lever bara en gång <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0