jag behöver skriva av mig , lite

så trött så ledsen så less på allting ...
jag duger att finnas till när du behöver någonting, eller vill ha någonting då duger jag.
för din skull duger jag, när du behöver, när du säger till.
men jarå? behöver inte jag kärlek? någon gång?
för en gångs skull försöker jag vara egoistisk.
behöver inte jag alla dessa saker jag gör för dig? Kanske inte så mycket som du.
Men ibland så behöver jag också. Det går inte att hålla huvudet högt.
Brister i tårar för minsta lilla. Jag ÄR känslig. Men jag är hellre känsligt.
Än känslokall och hård. Att inte känna empati eller sympati för andra.
Sån är inte jag. Jag bryr mig mer om alla andra än mig själv.
För jag är ju bara alla dessa fula ord som finns i världen.
Det gör mig ledsen. För jag försöker hjälpa till så gott det går med det jag kan.
Försöker vara så snäll och glad tills det inte går.
Hur kan man vilja att någon hellre ska vara olycklig än lycklig?
Mår inte du mycket bättre av att göra någon annan lycklig? som jag?


frågor utan svar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0